Asbjørn fra Skogn rotaryklubb ble den første som fikk teste vår nye fjern-oppkobling for datastøtte til brukere.
NORFO har lenge sett etter en enkel mulighet som gjør at DICO kan hjelpe brukerne på deres egen maskin uten å være fysisk til stede. Vi mener vi har svaret med Teamviewer QS. QS stå for Quick Support.
Opplegget er at du får en epost fra din støttespiller med en lenke som åpner Teamvier QS på din maskin. Du får også en unik kode, som din støttespiller trenger for å logge seg inn. Han/hun kan deretter 'overta' maskinen din og hjelpe deg der du har problemer.
Asbjørn fikk være den første som prøvde etter at han ikke fikk riktig tilgang i forhold til rollene sine. Det ble læring både for meg som Webmaster og for Asbjørn som fikk testet tålmodigheten sin mens vi lette etter løsninger sammen.
Dette er et verktøy som CICO'ene vil ta i bruk, og som vi håper skal hjelpe både CICO'er og brukere.
Teamviewer utvikler også nye, forbedrede utgaver av slike verktøy. Det kan kanskje bli enda enklere å få hjelp...
Trond Webmaster